Alla inlägg under juli 2009

Av Lars - 24 juli 2009 16:22

 


för 1 år sedan hade sagt att Svennis skulle ta över League 2 laget Notts County hade jag förmodligen dumförklarat den personen. Idag konstaterar jag bara att Sven-Gooran Eriksson inte har ambitioner att träna ett lag ur högsta serien utan vill bygga ett medelmåttigt lag ur fjärdedivisionen och avancera i seriesystemet som sportchef. Intressant!


Jag tvekar inte en sekund att Svennis är den rätta mannen utan är dock mer osäker på hur hans spelare har för ''PRO'' nivå. League 2 i England är inte den bästa ligan direkt och vissa av spelarna är halvtidsproffs. Svennis har dock sagt i intervjuer att han har några spelarna som han gärna vill knyta till klubben utan att den skulle nämna några namn. Isåfall så handlar det om spelare som är på en högre nivå och att vilja få dom att spela i engelska fjärdeligan kan enbart göras via pengar. Klubben har inte dom ekonomiska resurserna för att köpa storspelare utan får isånafall lita på nån rik miljadär köper dom.


Fakta om Notts County

Bildat 1862

Arena Meadow Lane

Matchställ svart-vit randiga

Meriter vann FA-Cupen 1894


Av Lars - 22 juli 2009 13:34

till verkligheten igen. Dom 6 dagarna har gått oerhört snabbt! Har haft en jätteskön tid nere i J-köping.


* Har provat på relaxen på Rosenlund som var det skönaste jag gjort på länge med ångbastu m.m.Där har Sollefteå mycket att lära!


*Vågorna på Rosenlundsbadet var inte och leka med! Speciellt inte efter att man nyss ätit.


*Kollade även in krogarna, en del bättre än andra , men 100:- inträdet är att ta i tycker ja.


Enda minuset var när vi skulle hem igårkväll då magen krånglade på tåget. Tappade räkningen på hur många gånger jag var på toaletten. Det blev inte heller någon sömn men det har jag tagit igen med råge idag. Att åka tåg är oerhört tråkigt och tar tid, tur då att man köpte en en kortlek med fotbollsquiz för att kunna slå ihjäl lite tid. Frågorna var väldigt svåra och kluriga men oerhört roligt!



Jag kunde inte heller hålla fingrarna borta från kakburken utan skrev en blogg. Fick även Wikström till att skriva en gästkrönika , vilket var väldigt bra för han drog upp mitt besöksnitt rejält! Dessutom kan han mer om engelsk fotboll än vad han själv tror.


Ge mig en digitalbox med Canal+Sport!




Av Lars - 19 juli 2009 11:53


 ännu en forward har skrivit på för City och det kom väl inte som nån större

överraskning att Emmanuel Adebayor är Citys nya värvning. Det har ju varit aktuellt ett tag och ryktena har ju gått i pressen om att Adebayor velat bort från Arsenal. Arsenal tappar en riktigt bra forward! City får en !


Det är bara och gratulera Manchester City återigen till en kanonvärvning! Kombinationen Tevez-Adebayor känns vass.Nu behöver klubben bara förstärka på försvarssidan så ser man otroligt starka ut! Det ska bli väldigt kul och se vad man kan göra mot ''The big four''



 Vad Emmanuel kostar City mörkar klubben med, men någonstans mellan £22  och £30


Av Lars - 17 juli 2009 17:48

då var Lars borta på säkert välförtjänt semester, och jag har ombetts att skriva en gäst krönika här.


Då mina kunskaper i Englands fotboll inte är dem bästa tänkte jag skriva om den, (tror jag) stora snackisen unden innevarande "galna säsongen" .


Man u sålde Ronaldo till Real, sedan skicakde man även iväg Carloz Teves till City.  Tunga avbräck även för en klubb som U. Den man som värvats för att svara för anfallet är en gammal bekant till alla fotbollsintresserade. Nämligen  Michael Owen.


Den nu 30 åriga anfallaren som fick sitt stora internationella genombrott under Vm i i grodätarlandet 98.  Kommer ihåg, tror det var under matchen mot Argentina gör ett snyggt mål om den egelske kommentatorn säger något i stil med " Is there nothing beyond this 18 yers old. Just think what he will be when he grows up"


Växte upp gjrode han, som firad och hyllad målskytt i Liverpol. Han vräkte in mål och var fansens stora favorit. . Under 2001 mottog han det prestigefyllda priset Le ballon d'or som delas ut av den franska tidningen France Football till årets bästa spelare i Europa.


Sedan blev det en tid av bänknötande i Real Madrid innan han återävnde till England och Newcastle, där han spelade med den legendariske kaptenen för det engelska landslaget Allan Shearer. Nu tvingas Newcastle lämna högsta ligan och därför blev Owen Free aget och gick till Man U.


Hur kommer det då att gå? Jag tror att det kommer gå bra. Owen kan säkert fortfarande. Med rätt uppbackning kommer det säkert att jublas en hel del på  Old Traford.  Dock har han länge spelat för Liverpol. Liverpol och Man U ä värsta rivaler. Kanske inte på samma nivå som Real Madrid och Barcelona i Spaninen men endå. Det kommer bli intressant att se vilket motagande Owen får då lagen möts på Anfield.

Av Lars - 16 juli 2009 21:49

nerflyttade Championship laget Middelsbrough riskerar att bli av med sina spelare , Mido Alves är två spelare som sannolikt kommer att försvinna innan fönstret stänger , Stewart Dowing är en som redan försvunnit , för idag blev han klar för Aston Villa summan 12 miljoner pund ca 150 miljoner kronor och kontraktet är på 4 år men han kommer inte att vara i spel förrän i oktober då han återhämtar sig efter en fotfraktur han ådrog sig mot just Aston Villa i våras.


Nu går snart mitt tåg till Jönköping.


Hepåre

Av Lars - 16 juli 2009 10:35

På måndagskvällen blev det klart precis som vi alla har trott: Carlos Tevez går till Manchester city , han skriver på ett femårskontrakt och kostar klubben 25 miljoner pund. Han lämnar därmed därmed ärkerivalen Manchester United. Tevez blev hyllad av Unitedsupportrarna denna säsong trots begränsad speltid och fansen krävde att han skulle få mer speltid . Trots detta så vägrade klubben förrlänga med honom. Nu går han till Manchester City och frågan är hur stor hjälte  han egentligen är  för United supportrarna när han skrivit på för City....



Jag kommer inte att uppdatera denna blogg på några dagar eftersom jag kommer att åka till Jönköping inatt och hälsa på en polare.Återkommer på Tisdag.


Vill rikta ett stort tack till min flickvän som tog hand om mig och min rygg igår! Vad hade jag varit utan dig Frida ?

Av Lars - 13 juli 2009 19:45



I detta program föddes min och tusentals andra svenskars intresse för engelsk fotboll. För min del började det 1992 om inte minnet är helt fel.


90- tal,lera sparka-och-spring fotboll. Det var engelsk fotboll i ett nötskal


Andra tider idag.


Snart en månad till avspark. Erkänn att du längtar ;)



Av Lars - 11 juli 2009 15:30

 

Var inne på Canal+ hemsida och läste att man köpt rättigheterna till engelska ligacupen dom kommande tre säsongerna alltså till 2011/12. Ligacupen är alltid kul och följa , speciellt för lagen i dom nedre divisionerna. Det brukas alltid bjudas på en del skrällar. I ligacupen möts de 92 bästa klubbarna från de fyra högsta divisionerna i England, och kommande säsong spelas cupen för 50:e gången. Finalerna spelas sedan förra säsongen på Wembley Stadium. Mitt kära Tottenham brukar ju kunna det här med just ligacupen: förlust förra säsongen i finalen mot  Man Utd efter straffar och året innan vann vi mot Chelsea med 2-1 och tog hem bucklan

 Så här sänder CANAL+ från den första omgången:
Måndag 10 augusti CANAL+ Sport 1
20.40 Darlington-Leeds United
Kommentator: Anders Fredriksson


Tisdag 11 augusti CANAL+ Sport 1
20.40 Bury-West Bromwich Albion
Kommentator: Arne Hegerfors


Har varit till Birsta och shoppat lite och hittade den här tröjan på MQ. Lyle & Scott. Mycket stilren! Sen blev det lite andra kläder också. En insnöad fotbollskille måste ju klä sig med stil! ;)


Mitt sk shoppande var ingenting jämfört med min sambo som fyllde hela sin garderob med kläder.....





Presentation

Omröstning

Vem kniper fjärdeplatsen?
 Man City
 Spurs
 Aston Villa
 Liverpool
 nån annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards