Alla inlägg den 11 april 2009

Av Lars - 11 april 2009 00:39



Hampus Pettersson

Ålder:20

Bor:Manchester

Favorlitlag:Manchester United och Djurgårdens IF


Hur blev du United supporter? var det som alla andra som hittade sitt lag på''tipsextra''`? -Ja, var väl så, gillade engelsk fotboll, men såg, sällan på fotboll när jag var liten, ingen annan i släkten är intresserad, men bytte skola när jag var 10år, å alla där var intresserade, så började se på fotboll, å en spelare som hette Sheringham var ju tufft!! Och Roy Keane gjorde en hyfsat Keane tackling i en av de första matcherna jag såg, var såld på en gång. Sen kanske 2002 2001 köpte jag Canal + själv för att var tvungen och kunna följa United bättre


Minns du vilken din första United match som du såg?-Första jag minns bra är en mot Arsenal. Premiär League, vi vann med 6-1 om jag minns rätt??


Det var inget annat lag som du gillade? När man är ung byter man ju lag som kalsonger…-ööö, vid 2000 slutade jag byta, då stannade jag på DIF å United, innan de var de leksand i hockey, Brynäs i hockey, å alla lag som slog IFK i fotboll, så 98 AIK,  men de var bara för att reta min IFK kompisar, första lagen som jag bryr mig om i fotboll var DIF och Unitedm innan de var de bara för att retas med kompisar när deras lag förlorade typ, men från senast 2002 har jag sett United varje helg, ser inte ca 10 matcher per år live, pga. Engelsk fotboll å spelar samtidigt som DIF, men då spelar man in!


Så du har alltså varit gnagare en liten stund där?

Nej

  såg på sporten att de vann i IFK torskade å då retade jag polarna såg inte en ändå match det året kikade tabellenoch resultat i IFK innan man åkte till skolan så man kunde reta folk.har aldrig bryt mig om AIK, bara som du vet dem som aldrig bryr sig,  men när de går dålig ska de alltid vara dryga? sån var jag när jag var liten, SKÄMS hampus!!

  Haha,själv höll jag på IFK göteborg tills jag var 11 år,men med tiden blir man ju en mognare människa..och mer en motgångsupporter…- jo typ samma här, fast jag bara försökte reta alla, var nog en dryg jävel när jag ville, ja! men lite svårt i UNITED, snacka om att alla kallade en medgångs supporter kring 2003-2003, när både United och DIF vann ligan


Ja,det måste varit ett lyckoår för dig,själv nöjde jag mig över att mitt Tottenham klarade nedflyttning det året..Vilken är den bästa spelaren du nånsin sett i Man u då? Beckham? Dwight Yorke? Solskjaer....eller nån annan?- bästa som jag sett? sjukt svårt, var ju inte så kunnig i fotboll när de spelade, men kan säga de spelar som e mina favoriter i United, just nu är ju klockrent Gary Neville ( fan va värdelös han har blivit efter sin skador!), nära och förstöra matchen mot villa), å RAYN giggs, de kan ju liksom inte göra nått fel, tätt följda e de dock av Paul Scholes Solskjer och Cantona.  Cantona e sjukt stor här, Cantona, Ole Gunnar och Best är de spelare som du vet att du kommer att höra de sjungas sånger om när du går på Old Trafford, även FC United of Manchester brukar sjunga om dem 


Dagens United har inte lika många spelare från egna leden (minns apelsinjuicehjältarna giggs,becks,scholes mfl, en sån generation kommer aldrig att komma igen.tycker du united ska satsa på yngre utlänska spelare t.ex Macheda eller köpa färdigt?-Ja, men tycker att vi får fram många lovande engelska/brittiska fortfarande, har ju evans, Gibson, Chester, Eckersley, men å få fram generationer som "the Busby babes" och ( the 92 team) jävligt osäker på den sista, de kommer ju 2 gånger per århundrade, vi ska blanda, vi har en bra akademi och vi ska plocka upp allt vi kan därifrån å plocka från främst hela UK men även hela värden, men även plocka nån färdig spelare om de behövs, för vi har ju pengar till de.


Ja,det är liksom mer som att supportarna tar dom spelarna till sitt egna hjärta. Om vi ska prata rivalitet då. Manchester city,känns det som kusinen från landet ?-Ja, har funderat på de med rivalitet här i England den senaste timmen, är liksom lite mer grått här en i Sverige, liksom alla DIF hatar AIK och tvärtom, men här, de e så mycket som spelar roll, men kan väl säga att City är som en blandning mellan Bajen och BP, inte riktigt seriöst tar man dem, men är inte ett så där agg mellan City och United ofta, kan sitta på samma pubar och vara polare och så, men helt plötsligt går de inte, har nog blivit mer rivalitet mellan City och United nu med tanke på Citys pengar, innan har ju United sjungit sånger om Citys triumfer, de har en jätte lång ramsa om allt City har vunnit, e liksom sarkastiskt, men nu börjar ju City slåss med de lite större lagen ,och plocka poäng mot United, så United- City rivalitet är liksom lite i ett generations skifte som jag uppfattar de.


Ja,City är väl inte lika stora i Manchester,som United, innan den här intervjun så trodde jag att det största rivalitet var mellan United och Liverpool men så är inte fallet?

 Asså, de största hatet är mot "smutsiga jävla Leeds", men största rivaliteten är mot ’’Pool’’ ja men eftersom de inte har slagits i toppen av ligan på typ 10 år så har ju nästan arsenal varit på samma nivå, men jo visst är Liverpool United AIK, är ju viktigaste matcherna och vinna på året, men eftersom de inte har slagits i toppen av ligan på typ 10 år så har ju nästan arsenal varit på samma nivå, men jo visst är Liverpool United AIK, är ju viktigaste matcherna och vinna på året,   

 men känns ju lite svårt här med United eftersom så många supportrar kommer utifrån, därför är lokalrivalitet lite svårare å avgöra. Lagen man hatar/ogillar/tycker e OK, e nog väldig skillnad från person till person här, just eftersom, de har krigat med så många olika lag om titeln, finns många PL lag häromkring, och många bor utanför manchester och har ett lokalt lag som man antagligen fått mycket skit få, men ska jag utgå från en människa härifrån Salford, alldeles intill Old Trafford?


Ja

- Jo då är det absolut Liverpool som är största hatet, om du är en av de lads ( hulligan) så är de ett stort hat mot Leeds och City också, kanske även Everton för de är också ’’scusers’’ annars så är de flesta här okej mot de andra laget, tills United tappar poäng mot dem, Till exempel var det en gammal gubbe som satt och snacka och drack öl med en Fulham supportern men när han insåg att vi skulle torska bad han å "fuck off", helt oväntat. Men lite simpelt om rivaliteten: 1. Hatar Liverpool mest sen är det nog det andra laget som vi slåss om ligan med, t.ex Chelsea/Arsenal, 3 är mer lokalt förankrat, så det blir ju City, 4. Även om Leeds spelar långt ner nu, så sjungs det ändå att de är över 30 år sen Leeds senaste ligatitel, Och i samma runda så har du också Everton och kanske Blackburn, Bolton, Wigan är ju en rugby klubb så den bryr man sig inte om.


Så det finns lite hat till Blackburn och Bolton ändå? minns att Blackburn ''köpte’’ till sig en ligatitel 1995. . Ja, asså ju inget speciellt till dem, Blackburns ligatitel svider väl lite, och Bolton är ju så pass när, men de kunde ju lika gärna spela i en annan liga så stor skillnad som de är på lagen 


Sen finns det alltid spelare som man inte gillar..Gerrard? -Gerrard är ju en spelare som man inte gillar, men ändå så erkänner alla att han e jävligt bra Terry har man ju lite agg mot också sånger om hans straff miss i Moskva men mest så hatar i alla fall jag Fabregeas, slänga pizza på sir Alex ska ju egentligen vara dödsstraff..     


Just Terry och Chelsea är ju ett Londonlag,Hur ställer sig Unitedsupportarna till Londonlagen?  -gillar ju inte Arsenal och Chelsea eftersom de slåss om ligan    annars är ju alla från ’London conkly bastards’ ’  


Ja som Tottenham supporter har jag av naturliga skäl svårt för Arsenal,men även för Liverpool, Tycker det gullas lite för mycket med klubben, håller du med? -Absolut! deras" magiska’’ stämning och allt det där, och vi får så mycket straffar, men de  får mer på Anfield deras" magiska’’ stämning och allt det där, och vi får så mycket straffar  ''You Never walk alone'' blir ju dom ju utklassade varje gång av Celtic


 Det är några Djurgårdspelare som håller på Liverpool.... Haginge,Petter,Daja,Dahlberg..men Rajalakso och Dembo är United… -Daja har ju fan spelat i Pool, men han är förlåten pga. av alla derbymål.

Nu gled vi automatiskt in på Djurgårdens IF...både du och jag har varsin

DIF gadd.Blåränderna betyder otroligt mycket för oss,

 Nu är det revansch som gäller för hela Djurgårdsfamiljen!

 - ja men det blir en ny DIF gadd också kanske, eller 1891 i blått bakom Djurgårdens IF på underarmen, liksom i "bakgrunden".   


Det låter bra..hörredu DIF har bytt tränare och spelsystem till den här säsongen ,bra eller anus?  -- bra!, jag stöttar alltid tränare tills de får sparken, men såg ingen klar ide i  Siggis spel, dömer inte ut Pålle, men Sigge var inte taktiskt eller tillräkligt skicklig att träna laget, han kanske skulle funka i en SIR  Alex roll med en i en Quirez roll, som han lyssnar på. bra med 4-3-3, De känns DIF ! kände först med nya tränare att de var illa och ta tillbaka Zoran, men efter bara några veckor, så fick han mig att lita på nya tränareparet, de som först kändes som ett steg bak, känns nu som ett steg framåt! satsa på unga, de ska man göra i Sverige.      


4-3-3 är ju som du just säger DIF. förra året hattade Siggi och Pålle med system hit och dit, spelare fick spela på ovana positioner, det verkar mer struktur i år. Dessutom verkar unga spelare som Trimi ,Phillip och Youseff få chansen. Men sen finns det ju finns spelare som kanske inte borde vara med på bänken,tänker på en viss Prince Ikpe Ekong, där känns det väl inte lika mycket Djurgår'n över den värvingen     -Nej, men när man sattsar på många unga spelare så behöver man en vuxen ledare, och Prince känns faktiskt som de, sett klipp från Portugal när han spexar med de unga gardet, han känns helt enkelt skön, och han är en mycket bra fotbollspelare, även om han inte visade nått av de förra året   

  

Haha ja det var rätt skönt klipp! favoritspelare i DIF genom åren.?du får max välja två!


-Och då och är ju Rehn självklar! Sen så måste jag säga ’’Daja’’, tätt följd av Kim ( bråk med Bosse? därför längre ner) och Ludvika sonen NIcklas rasck, men han skulle inte spelat sista säsongen, han var värdelös 06, tog bort en del av legend status, haha det blev fyra till slut.

 haha du kunde inte hålla nere siffrorna,Själv har jag Markus Karlsson och Andreas Johansson,tyckte ''Adde'' överglänste Källström under hösten 2003 faktiskt, Adde fick väldigt lite uppmärksamhet han förtjänade mer.. - jo Adde e ju kung, men han valde Ålborg, de drog ner min hjälte statushan var allt vi behövde men svek,    


Ja det var synd att han valde pengarna(alla vet ju att fotbollen i danmark inte är mycket bättre än här i sverige) Tobias Hysen då? vad tycker du om han? - Han har gjort sitt i DIF!, absolut inget agg, men inte så mycket kärlek heller!


 Varför inte så mycket kärlek? är det just att han gick till en annan allsvensk klubb ?

- ja, asså applåderar han om han kommer mot DIF men spelar i IFK, så uppskattar det han gjorde i DIF, men han har gått vidare och så även jag…            


Sista frågan då...vilken spelare hatar du mest i AIK? för jag vet ju att du inte gillar dom….?     - Hatar alla, Tjerna, Kenny(Pavey), han gillar Millwall och snackar skit om Tauer   Niklas Sandberg  när han spelade, men mest hatar jag Norra Stå och alla som känner trohet till AIK Solna, äckliga jävla råttor, antiklimax har en  uppgift! gör den! 

           


Presentation

Omröstning

Vem kniper fjärdeplatsen?
 Man City
 Spurs
 Aston Villa
 Liverpool
 nån annan

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards